زمان جاری : جمعه 15 تیر 1403 - 3:28 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 62
نویسنده پیام
magbot آفلاین

کاربر تازه وارد
ارسال‌ها : 45
عضویت: 19 /7 /1397
اصول طراحی رابط کاربری

اصول طراحی رابط کاربری در سال ۲۰۱۹

طراحی رابط کاربری

۹ قانون طراحی رابط کاربری که در سال ۲۰۱9 هر طراح سایت باید آن ها را بداند و به کار ببرد. با ما همراه باشید تا با قواعد و اصول اولیهطراحی رابط کاربری سایت و اپلیکیشن UI/UX آشنا شوید.

طراحی رابط کاربری (UI) یک نوع علم است و اگر می خواهید گوی رقابت را از دیگر طراحان سایت بربایید، علم خود را در این حوزه باید به روز نگه دارید و از آخرین تکنیک های طراحی رابط کاربری آگاه باشید. امروزه پیدا کردن طراح سایت که بتواند در اکثر پروژه های طراحی سایت فعالیت کند، کار سخت و پیچیده ای است. اما پیدا کردن یک طراح سایت حرفه ای که آخرین تکنولوژی و تکنیک های مربوط به کار خود را بداند و در واقع بتوانیم استادکار این حوزه است، خیلی سخت است.

دانستن تکنیک های مهم طراحی رابط کاربری و تسلط به آن ها، می تواند شما طراح سایت را یک سروگردن از بقیه جلو بیندازد. امروزه دیگر به لطف قالب های آماده ای که در بازار وجود دارد، همه برای خودشان طراح سایت شده اند و در واقع خود را متخصص آن می دانند اما مساله ای که باعث می شود بعضی ها بتوانند نسبت به بقیه خوب پول دربیاورند، دانستن و تسلط بر رابط کاربری می باشد. البته این یکی از مواردی است که طراح سایت حرفه ای بر آن تسلط داشته باشد.

اگر بخواهیم که طراحی رابط کاربری را در یک خط تعریف کنیم، می توانیم بگوییم هر المانی که در سایت برای پیمایش و فعالیت بهتر استفاده می شود و بیشتر از نظر گرافیک به سایت نگاه می کند. همیشه اصطلاح طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری با هم اشتباه گرفته می شود. ما در این مقاله نمی خواهیم در خصوص تعریف و تفاوت های این دوتا باهم صحبت کنیم، بلکه قصد داریم تکنیک هایی را بیان کنیم شما با استفاده از آن ها میتوانید کیفیت طراحی رابط کاربری سایت خود را افزایش دهید. تکنیک هایی که در سال ۲۰۱9 باید به آن توجه ویژه ای کنید.

نه قانون طراحی رابط کاربری در سال ۲۰۱9

۱. طراحی رابط کاربری جدا از UX نمی باشد و باید دارای ارتباط باشند

ارتباط بین طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری

اولین موردی که باید به آن توجه کنید و خیلی مهم است، فهمیدن اهمیت درک نقش طراحی رابط کاربری در UX است. یعنی اینکه UI مناسب و عالی می تواند باعث افزایش تجربه کاربری گردد.

یک طراح رابط کاربر، باید قبل از اقدام به شروع، اطلاعاتی را از مسئول تجربه کاربری سایت دریافت نماید، اطلاعاتی مانند مشکلاتی که قبلا وجود داشت و باید حل گردد، جریان فعالیت هایی که کاربر انجام می دهد چیست و محصولات اصلی و اطلاعاتی که باید نمایش دهد. این ها بخشی از ارتباط بین طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری می باشد.

۲. کاربران سایت خود را بشناسید

فیدبک مناسب از کاربران خود دریافت کنید

samim شما به عنوان طراح شاید فکر کنید که رابط کاربری که ایجاد کرده اید، از همه بهتر است اما در واقع باید بدانید که نظر نهایی واصلی را کاربر بیان می کند و شما نیستید. در استراتژی طراحی سایت، همیشه بیان می شود که قبل از شروع، نیاز کاربران فعلی و آینده خود را دریابید و سعی کنید که آن ها در طراحی رابط کاربری(UI) سایت خود در نظر بگیرید.

برای تحلیل سایت خود می توانید از ابزار گوگل آنالاتیک و وبمسترتولز استفاده کنید تا میزان ورودی سایت خود و نوع کاربران و موقعیت آن ها را بشناسید. همچنین با توجه به سابقه ای که توانسته اید به دست بیاورید، می دانید که نیازهای کاربران شما چی بوده است.

چهارشنبه 12 تیر 1398 - 03:06
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :