زمان جاری : جمعه 15 تیر 1403 - 3:03 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 90
نویسنده پیام
magbot آفلاین

کاربر تازه وارد
ارسال‌ها : 45
عضویت: 19 /7 /1397
گلخانه بزرگ آمازون در مرکز شهر سیاتل است

گلخانه بزرگ آمازون در مرکز شهر سیاتل است

تکنولوژی

بیشتر کمپانی های بزرگ تلاش دارند که با ارائه امکانات رفاهی انگیزه بیشتری در کارمندان خود ایجاد کرده و بهره وری آنها را افزایش دهند. کمپانی آمازون هم در این راستا برای رفاه کارکنان خود در حال ساخت یک گلخانه بسیار بزرگ در مرکز شهر سیاتل است. شرکت آمازون در نظر دارد این گلخانه را برای کارکنان آمازون HQبسازد تا بتوانند یک مکانی برای رفع خستگی کار روزانه آنها باشد.بنای این گلخانه زاییده افکار شرکت معماریNBBJ است و شامل سه سازه کروی شکل است و بیش از 3 میلیون فوت مربع فضا را به خود اختصاص داده است. گفته می شود که ساخت این گلخانه تا سال 2018 به پایان خواهد رسید.

این کمپانی بیش از 4 میلیارد صرف ساخت این گلخانه در مرکز شهر سیاتل کرده، البته در مرحله اولیه تنها کارمندان آمازون امکان استفاده از این گلخانه را دارند اما ممکن است که این شرکت در ماه‌های آتی درهای آن را به روی عموم مردم نیز باز کند. آمازون قصد دارد بیش از 300 هزار گونه گیاهی در حال انقراض را در این گلخانه پرورش دهد. در این سازه‌های کروی علاوه بر گونه‌های گیاهی مختلف، تعداد زیادی خانه درختی نیز ساخته خواهد شد. دیوار اتاق های این گلخانه پوشیده از انگور خواهد بود.

Dale Alberda معمار NBBJ بیان داشت کل ایده این ساخت این گلخانه این است که مردم در این مکان بتوانند خلاقانه تر فکر کنند، شاید در این مکان ایده های جدیدی به ذهن آنها برسد.

البته قبلا هم پژوهش های زیادی در زمینه مزایای وجود گیاهان سبز در محل کار و تاثیر آن بر سلامت کارکنان انجام شده است. اما این گلخانه در واقع درون دفترهای آمازون قرار نداشته و با آنها فاصله دارد. به این ترتیب دو سوال درباره این طرح جدید آمازون مطرح می ‌شود، اول اینکه آیا کارمندان دفتر کار خود را ترک می‌کنند تا به این گلخانه بروند و دوم، آیا حضور در این فضای سبز شاید تنها یک بار در طول هفته تاثیری بر کاهش سطح استرس کارکنان خواهد داشت؟

مقالات مرتبط

5 نکته مهم که کارآفرین باید توجه کنند

50 دانشگاه برتر جهان برای علوم کامپیوتر

بهترین نرم افزارهای مدیریت فایل برای اندروید

سه شنبه 08 آبان 1397 - 00:54
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :